måndag 6 februari 2012

Frösådd i februari

Eftersom helgen spenderades i yoghurtfabriken har jag nu min uppskjutna ledighet och kan ägna mig åt frön och bloggar.

I mitt förra blogginlägg skrev jag om mina mål. Och eftersom att man måste försöka ge sina drömmar en ärlig chans har jag idag sått lite frön och nu skriver jag på mitt andra inlägg för året.

För den bloggläsare som hoppas på bilder kan jag meddela att det inte kommer bli några så-bilder idag. För trots att den här familjen har en onödigt hög kamera till familjemedlems ratio är alla kamerabatterier urladdade denna måndag. Jag lägger istället in ett par favoriter från i somras.

Dagens frösådd är den andra för året. Den första kommer jag kanske skriva om en annan dag. Det jag redan nu kan säga är att den finns saker som grott men ännu har de inte kommit ifrån hjärtbladsstadiet.

Nu när vi är inne i februari börjar det så smått bli mer lagom tid att så och förkultivera. Idag såddes:

  • Dahlia
  • Ramslök
  • Riddarsporre
  • Kapkrusbär
  • Paprika
  • Nätmelon - hade grott innan men jag trodde det var skräp...
  • Akleja
  • Freesia
  • Petunia
  • Ageratum - bonusfrö från impecta
  • Långböna
En hel del frö visar det sig nu när jag ser listan men mer ska det bli innan vintern är slut. Nu ska jag gå och ladda digitalkameror.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar