onsdag 4 maj 2011

En timmes trädgårdsarbete

Trots att dagen var ledig så lyckades jag ändå bara klämma in en timmes trädgårdsfix. Men dagen inleddes i alla fall med ett besök hos Blomstertorget tillsammans med C och O, det blev dyrt. Tyvärr hittade jag ingen grep i min prisklass men väl en billig planteringsspade för endast 5 kr! Gick också till Trädgårdstorget och skaffade mig 4 amplar, men efter noga (säkert två och en halv minut) bestämt att jag ska nog ska försöka komma dit och köpa minst lika många till.

Väl på Kolonin började jobbet på riktigt för första gången. Tog tag i det ena av två trädgårdsland, det stora med tre bäddar. Nedan ses före och efter bilder. Liiite skillnad i alla fall. Den där Förgetmigejen som står i mitt bädden, (Nej jag vet bäddarna är inte så snygga, men det kommer förhoppningsvis senare), ska flyttas till rabatten har jag tänkt men det sönni hans inte med idag.
Före och efter dagens insats



Orutinerad som jag är trodde jag det skulle räcka med en tioliters hink ogräs på en timme. Som alla kan se hade jag fetfel...
Ja nu ska det väl komma nån fräsig slutkläm. Jag har inte blivit avskräckt av en timmes trädgårdsarbete vilket ändå känns lovande inför framtiden. Och slutligen vill jag ge er alla första blogdagens sista bild, jag kallar den - "Man får vad man betalar för"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar