torsdag 5 maj 2011

Nu kolonist på riktigt!

Ja kära läsare idag hände ungefär samma sak som i går. 1 timmes ogräsrensning fast på andra sidan grusgången. Fint blev det. Den uppmärksamme märker, på bilderna nedan, att det var ett mindre land med mindre ogräs men samma tid. Det, förstår ni, beror på att jag också var och petade i komposten.

Komposten ja.... Hur sköter man en sån? Jag vände runt och såg att det kryllade med miljontals myror. Jag inbillar mig att jag nånstans den senaste veckan läst att om det är myror i komposten så är den för torr. Då försökte jag mig på att använda vattenslangen för första gången. Den tidigare ägaren sa att "Den läcker lite så den kan behövas fixas till". Den läcker inte lite, den sprutar åt alla håll samtidigt. Jag har bestämt att inte använda den förrens någon har fixat den till, någon är i det här fallet mr Sambo. Eftersom att vatten är tungt att bära på hällde jag bara på en kanna vatten på varje sida av komposten.

Idag var ju expeditionen öppen också och det var dags att gå med och bli kolonist på riktigt. Efter några kommentarer som gjorde mig ordentligt nervös gick det hela rätt smidigt och jag har nu ett arrendekontrakt och är medlem i koloniföreningen.
Jag gillar ju före och efterbilder, jag kommer från en generation uppvuxen på quick fixes och inredningsprogram, så här kommer en till likadan fast från andra sidan så att säga.

I dag blir det ingen fräsig slutkläm men jag vill bara stilla alla oroade om att det fortfarande känns mycket bra med kolonilotten och ännu finns inga planer på att sälja.

Jo om nån vill nån ha en massa späd nyuppvuxen purjo, satt nån gång antagligen förra året är det bara att höra av sig jag har en 10 liters hink full.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar