tisdag 10 maj 2011

Vattning i stekhet sol

Det var några dagar sedan jag kunde besöka kolonin. Bland annat på grund av att jag jobbar kväll och att cykeln har varit hos farbror cykeldoktorn. Men nu är cykeln i "prima skick" och jag kunde idag besöka min plätt.

Sist planterade jag ju som bekant jordgubbsplantor. Dessa stackars plantor har inte fått nått vatten på två dagar och solen har stekt. Så idag fick de en välbehövlig dusch och sen la jag också på ett par glasrutor på kragen så stänger det förhoppningsvis inne lite fukt.

Pratade med ytterliggare en granne idag med en hund. Mycket trevlig dam.

Rensade ungefär en kvarts rabatt också. Det var ungefär vad som hans med på den timmen. Sedan åkte jag hem och duschade av mig jord och svett och kokade rabarberkräm till lunch.

Nu är det snart dags att bege sig till jobbet men jag skulle mycket hellre legat kvar ibland ogräset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar