söndag 15 juli 2012

Rosor-Händel

Dagens ros blir Händel. Man kanske inte kan tro det men jag försöker läsa på lite innan varje sånt här rosinlägg. Och jag måste säga att jag blev lite förvånad när jag såg vad folk skrev om den här rosen.

Jag fastnade för att den är en krämvit ros med en rosa kant. Jag tycker den ser urläcker ut. Men folk i allmänhet verkar tycka att den är ful? Jag fattar inte nått...

Min ros har i alla fall inte blommat än så hur lik den är sig på bilden återstår att se. Den ska kunna visa klätter-tendenser så den fick stå mitt emot Alchymisten, jag tänker att om de börjar växa åt klätterhållet så skaffar jag en till rosbåge. Den ska vara härdig till zon tre och blomma mer eller mindre kontinuerligt. Det här var den rosen jag planterade sist i mitt stora plantera rosor race som jag hade i början på juli. Och det ska väl erkännas att jag var nog lite trött när jag planterade för busken står lite snett i rabatten. Förhoppningsvis växer den till sig så man inte ser det fortsättningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar