måndag 2 juli 2012

Underhållsarbete och trädgårdsarbete á la lyxhustru

Ååh Rosor. Varför blir jag så
svag för de? Men mer om det
i ett kommande inlägg.
Nu under semestern har vi varit på kolonin alla dagar utom två och ätit grillad mat alla dagar utom tre. Den här semestern börjar bli en av de bästa hittills, men det säger vi alltid. Den bästa semestern är den som är nu helt enkelt.
Piña Colonilada.
På lördagkvällen när vi kom ägnade jag mig och lyxhustru trädgårdsarbete, dvs jag gick och plockade bort döda blommor. Av maken fick jag en drink också en Piña Colonilada, dvs tropiskfruktjuice och Malibu, mums!
Efter, lämnade lite till grannen också!
Söndagen vigdes åt underhållsarbete, motsatsen till lyxfrugöra alltså. Gräsklippning och rensning av grusgångar. Vädret verkade lite ostadigt så jag började med gräsklippning innan regnet kom, och efter 5 eller 6 (?) tömningar kunde man konstatera att gräset var i stort behov av klippning.
Ösregn precis i lagom tid.
Grusgångarna är bland det tråkigaste som finns att rensa. Jag började med långsidan och det gick faktiskt ganska bra men när jag kom till kortsidan så tog det stopp. Gruset var alldeles för hårt och torrt och dant. Jag tänkte att lite regn inte skulle sitta fel och lagom till jag tänkt tanken var det bara att springa in på altanen för regnet fullkomligt öste ner.

När det slutade ösa ner var gången mycket mer lättbearbetad och det blev rätt så bra tillslut. Det får bli allt för den här gången. Det finns alltid mer att skriva men hur mycket orkar man läsa?





Gräset nyklippt och fint, dags att smida nya planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar