lördag 14 juli 2012

Rosor - New Dawn


New Dawn ska vara en klassisk ros som alla gillar. Så det klart att den skulle vara i en båge närmast ingången. Tyvärr blev jag ekonomisk och köpte barrotade plantor. Jag vet inte om de tar sig tar en himla tid i alla fall och det verkar som att de inte riktigt etablerat sig eller växt nånting.

Vi får se om jag får en enda blomma på den här rosen.

New Dawn ska vara en härdig klätterros  till zon 5 som är rikblommande med ljust rosa blommor. Vi får se om den tar sig hemma hos mig. Måste köpa en rosenbåge en dag också. För de där spiralerna ser lite fjantiga ut, där i alla fall.



1 kommentar:

  1. Ha, ha tror att det är samma ros som jag köpt och planterat intill äppelträdet. Precis som de gör i England. Undrar bara om det kommer se likadant ut.

    SvaraRadera